Æsj da! Det var jo en kjedelig tittel. I hvertfall for meg. Men det er sant som det er skrevet – kroppen trøbla littegranne i dag. Men jeg tror jeg kan skylde på gårsdagens motbakkeintervall, så det er ikke noe alvorlig galt med kneet tror jeg. Jeg har jo ikke løpt så mye i motbakke i det siste, så det var kanskje litt dumdristig å skru mølla opp på 7.5 %, og regne med at jeg ikke ville kjenne det dagen etter.

Fikk et par ilinger i den tidligere skadede venstre hælen også, men som jeg var inne på i går, så tror jeg vinkelen i foten under motbakkeløp blir stor, og senene blir litt mer dratt.

Legg gjerne igjen en kommentar

Rolig langtur med knetrøbbel / Løping / Trening / Tredemølle
Var litt usikker på om jeg skulle løpe på mølla i dag, eller om jeg skulle komme meg ut i det knallfine været og stake på langrenn på isen for eksempel. Men med 14 minus på gradestokken, så var det nok smartest å bli inne.

Uansett – treningsøkt ble det. Dog et par-tre kilometer kortere enn planlagt, men helsa får gå foran. Forresten dødsrått å se Johnsrud Sundby og Klæbo gå inn til teamsprint-gull på morrakvisten. Klæbo ass! Min store inspirasjonskilde for tiden. Synd jeg ikke er yngre enn ham, og kan bruke inspirasjonen til å bli sabla god. Men skal jeg bruke energi på å sutre for det da? Niks. Jeg kan bli god selv om jeg er tjue år eldre!

Rolig langtur med knetrøbbel / Løping / Trening / Tredemølle  / Masterfit
Veldig fornøyd med denne mølla egentlig (Masterfit). Var skeptisk fordi den var råbillig, men du verden – den leverer altså

Gjennomføring av økta
Tja… her er det ikke så mye å skrive hjem om i dag. Satte mølla direkte i gang på 10 km/t, og holdt nøyaktig samme hastighet hele veien. Det ga 8 km på drøye 48 minutter.

Tall og sånt
Distanse: 8 km
Tid: 48:04
Starttid: 13:46
Stigning: 0
Stegfrekvens: Målte ikke i dag

HF-tall (hele økta)
Gjennomsnittspuls: 139 (68 %)
Makspuls: 150 (73.5 %)

Sone 1: 46:33
Sone 2: 00:40

Litt misfornøyd med pulsen i dag. Synes den steg litt mer utover i økta enn jeg liker. Jeg løp jo på 10 km/t hele veien, og normalt sett burde den vært maks 143-144. Men OK… motbakkeøkta fra i går sitter nok litt i muskulaturen.

Pulsgrafikk / Rolig langtur på mølla