Ai ai ai! Merkelig økt på mølla i dag. Men, det var forventet. Avreisedag fra Nord-Norge til Oslo, er alltid synonymt med lite søvn. Grunnen er at flyet tar av klokka 06:40, noe som betyr at vekkerklokka må ringe 05:00. Og når vi ikke klarer å sovne før i totida, så blir det stusselig.

Rolig langtur på mølla i Oslo
Det ble altså lite søvn, og matinntaket har også vært så som så i dag. Da jeg endelig kom i gang med dagens mølleøkt sånn i 19:45-tida, gikk det greit i 2-3 kilometer, men så begynte jeg å bli svimmel. Klarte liksom ikke å fokusere så bra. Jeg mener ikke at jeg var så svimmel at jeg holdt på å falle av mølla, men jeg var litt… eh… omtåka. Hadde i utgangspunktet sett for meg 12 km i dag, men da jeg nådde sju, så bestemte jeg meg for at 10 km var nok i dag.

Gjennomføring av økta
Ingen stigning på mølla i dag heller. Forøvrig litt greit å være tilbake på NordicTracken her i Oslo, selv om Masterfit-mølla leverer dødsbra i nord. Det skulle være rolig tur i sone 1 og 2 i dag, og det ble det. Første 5 km gikk på fart 10.0 km/t. Neste 4.5 km gikk på 11.0 km/t, og da krøyp jeg umiddelbart opp i sone 2. Lå lavt der inntil den siste kilometeren, da økte den til medium sone 2. Siste 500 meter løp jeg på 10.0 km/t igjen.

Veldig fornøyd med å ha gjennomført økta i dag faktisk. Den tøffe skate-turen på ski fra i går satt godt i kroppen, og kombinert med lite søvn og dårlig matopplegg – så ble resultatet bedre enn jeg trodde. Er litt inne på tanken om å ta løpefri i morra, men enn så lenge så planlegger jeg 12 km rolig langtur i sone 1. Og en styrkeøkt på formiddagen. Vi får se ?

PS! Jeg opplever alltid at pulsen dropper ti slag, for å stige igjen med en gang – med jevne mellomrom på disse jevne øktene mine. Har tatt det opp med en hjertespesialist, og han sier det ikke er noe å bekymre seg over. Men, er det flere som opplever slikt? (se grafikken nedenfor)

Tall og sånt
Distanse: 10.00 km
Tid: 57:39
Stigning: 0
Stegfrekvens: Målte ikke i dag
Klokkeslett start: 20:03

HF-tall
Gjennomsnittspuls: 144 (71 %)
Makspuls: 157 (77 %)

Sone 1: 30:31
Sone 2: 26:35
Sone 3: –
Sone 4: –
Sone 5: –

Puls, fart og stigning / Løping / Rolig langkjøring