For en fantastisk strålende dag! Nå er det skikkelig sommer faktisk. Regner med at det ikke varer spesielt lenge, men man må i hvertfall nyte temperatur og vær mens det er bra. I dag løp jeg utendørs i kun singlet og shorts for første gang i år. Var vel godt over 20 grader.

En slags fartslek
Jeg hadde bestemt meg for to ting før dagens økt. Det ene var at jeg ville ha 13-14 kilometer totalt. Det andre var at det ikke skulle bli en hardøkt. Jeg sprakk nesten på det siste, men berget meg nok akkurat. Var såvidt oppom sone 4 og snusa, men ellers lå jeg greit i sone 2 og 3.

Egentlig var jeg ikke opptatt av pulsklokka i dag i det hele tatt. Gledet meg veldig til å løpe, etter å først ha ligget i parken og jobba litt, så økta i dag ble skikkelig lystbetont. Løp egentlig bare på følelsen, og da ble det en slags fartslek ut av det. Dro på litt her og der (hovedsaklig i de slakke stigningene), og løp ganske kontrollert hele veien.

13 kilometer fartslek i Frognerparken / Løping / Trening
Lå først et par timer og jobba litt i parken, før jeg sykla hjem, skiftet og dro tilbake i løpemodus

Måtte litt opp i fart og puls på den ene runden, da jeg fikk en innpåsliten klegg av en mann på hælkappene. Han ville tydeligvis måle fart og evner på vei hjem fra jobb. Jeg kunne lett ha blitt trigget til å dra på mer der, og ødelagt dagens plan, men jeg holdt meg i skinnet, selv om kontornissen pusta meg tett i nakken.

Ganske grei form den første halvdelen av økta i dag. Ytelseskondisjon på +6 (fra VO2 Maxen min på 55) da jeg nærmet meg halvveis, men den falt ned til -2 da jeg var i «Mål». Ikke bra. Surna litt i muskulaturen i dag, men men. Alt i alt var det en fin økt.

13 kilometer fartslek i Frognerparken / Løping / Trening
Det ble fire runder á 2 km i parken i dag. Pluss 2.5 km fram og tilbake hjemmefra.

Tall og sånt
Distanse: 13 km
Tid: 1:05:33
Starttid: 16:43
Snitt-temperatur: 20 grader

Stigning: 156 meter
Terreng: Grus (65 %) Asfalt (35 %)
Skrittfrekvens: 171   ℹ️
Kalorier: 873
Skrittlengde: 1.15 meter   ℹ️
Bakkekontakt gj.snitt: 257 ms   ℹ️
Vertikalt forholdstall: 7.9 %
Vertikal oscillasjon: 9.3 cm ??   ℹ️

Aerob treningseffekt: 3.7   ℹ️
Anaerob treningseffekt: 0.0   ℹ️
VO2 Max: – (tabell menn) (tabell kvinner)

Hjerte/Puls
Gjennomsnittspuls: 162 (79 %)
Makspuls: 180 (88 %)

Sone 1: 5:27
Sone 2: 36:22
Sone 3: 22:50
Sone 4: 0:44
Sone 5: –

13 kilometer fartslek i Frognerparken / Løping / Trening

13 kilometer fartslek i Frognerparken / Løping / Trening