I dag er det nesten nøyaktig en måned siden forrige innlegg her på treningsbloggen min. Dette er ikke fordi jeg har sunket i jorden, eller fordi jeg ikke har tenkt til å skrive blogg lenger – Det er rett og slett fordi skade og dårlig form gjorde det ganske uinteressant å dokumentere treningen, ettersom det gikk i det samme stort sett hele tiden.

Fortsatt på halv maskin
Nå skal det sies (eller skrives da), at jeg fortsatt går på litt halv maskin. Jeg sliter hele tiden med vonde føtter, men jeg trener allikevel ganske aktivt. Jeg har innført rulleski som en veldig viktig del av treningsarbeidet, og planen er å gjennomføre alle harde økter, på rullende ski. Det vil si, langintervaller, kortintervaller, harde langkjøringer etc.

Dette er fordi føttene mine ikke takler den harde belastningen fra harde løpeturer. Med andre ord – så lenge jeg har løpesko på beina, så kjøres det lavt tempo. Stort sett kun sone 1 og sone 2. Dette ser ut til å gjøre at føttene klarer seg greit gjennom hverdagen, og jeg har så godt som ingen smerter under trening. Det er jo gull!

Rulleskiutstyr / Treningsblogg / Løping / Rulleski / Langrenn / Blogg
Jeg og rulleski – perfect match!

Snart MR
Jeg har som tidligere nevnt, vært på røntgen to ganger det siste året, men bildene viser ingenting unormalt. Nå er det kun 13-14 dager til jeg skal prøve MR, for å se om det kan avdekke noe.

Rulleskiutstyr / Treningsblogg / Løping / Rulleski / Langrenn / Blogg
Bilde fra min første lengre tur. Denne gangen på landsbygda i Frogn.

Rulleskia er mine venner
Mitt siste innlegg er altså fra 24. mai. Da skrev jeg at jeg skulle bli konge på rulleski ? Vel… jeg har i hvertfall lagt ned ganske mye trening på skiene allerede. Siden den gangen har jeg vel rundt 15 økter på ski. Og, det går strålende. Rulleskigåing er perfekt alternativ trening for de som løper.

Jeg staker stort sett hundre prosent av tiden, og merker kjempeforbedring av kjernemuskulatur, samt hamstrings. Og som den erfarne løper vet, så er det ikke akkurat noen ulempe å ha sterk muskulatur der. Det blir mer staking etterhvert, og faktisk – så har jeg et helt år med rulleskigåing foran meg. Mer om det i et annet innlegg!

Løping / Trening / Løeblogg / Treningsblogg / Riga / Latvia

Jeg løper fortsatt mye, men tar det ganske med ro. Her i skogen utenfor Riga i Latvia for tre uker siden.

Bloggen er i gang igjen
Dette innlegget var en slags ny start for bloggen. Jeg føler at jeg nå trener såpass variert, og har såpass kvalitet på treninga igjen, at det er verdt å blogge om. Om jeg skal fortsette å lage øktrapporter fra hver økt, er jeg noe usikker på. Mulig det blir litt mer generelt i stedet.

Når det gjelder treninga jeg har gjennomført i det siste, så kan du se den på Strava – hvor du selvfølgelig også gjerne kan følge meg. Jeg skal også få oppdatert treningskalenderen min her inne.

Rulleskiutstyr / Treningsblogg / Løping / Rulleski / Langrenn / Blogg
Håper du kommer innom seinere!